Myśl na dziś

Jesteś dzielniejszy, niż ci się wydaje, silniejszy, niż myślisz, i mądrzejszy, niż sądzisz. Krzyś (Kubuś Puchatek, A.A. Milne)

O szczęściu, które może być wszędzie

 



Co to jest szczęście? Gdzie je można znaleźć? Kiedy jesteśmy szczęśliwi?
Czy szczęście jest czymś ważnym w naszym życiu?
Na te oraz inne pytania próbowaliśmy sobie dzisiaj  odpowiedzieć  w bibliotece na lekcji poświęconej baśniom.


 „Szczęście to czterolistna koniczyna… to wygrany mecz, gdy wydawało się, że już na pewno przegramy, to dobry przyjaciel,  szczęście to mój kuzyn, który właśnie się urodził, szczęście jest wtedy,  kiedy mama mówi, że jesteśmy jej Szczęściem … Jestem szczęśliwy, gdy coś zgubię, a potem uda mi się to odnaleźć, szczęściem jest to, że moja mama urodziła zdrowe dziecko, czyli mnie... A dla pana Andersena szczęście to pisanie baśni dla nas, abyśmy mogli je czytać i wyciągać wnioski…”

Na pewno wszyscy znamy baśnie Andersena – Brzydkie Kaczątko, Królową Śniegu, Dziewczynkę z zapałkami, Słowika czy Łabędzie, a czy znacie baśń pt. Szczęście można znaleźć nawet w patyku? Jest jeszcze sporo baśni Andersena, o których nie słyszeliśmy.
 Ta dzisiejsza była o szczęściu, które można znaleźć wszędzie, nawet w kawałku patyka.

Czasami maleńka rzecz, jak choćby zwykły patyk  może być wielkim darem. Trzeba tylko być otwartym na innych ludzi oraz na to, co nas otacza.
Po prostu trzeba lubić ludzi i świat.
I trzeba być kreatywnym! (to mądre słówko powiedziała Monika!)
I wrażliwym! (to słowa Bartka)





A ja jestem szczęśliwa, gdy wspólnie w  bibliotece możemy sobie czytać takie piękne książki…

Komentarze